Przyznanie nagród za wdrożenie dobrych praktyk (Interreg Europa)
Dobre praktyki są procesami podejmowanymi przez władze lokalne/regionalne, które wspierają działania zmierzające do wytworzenia godnych uwagi rezultatów w różnorodnych dziedzinach, a które to mogą zostać powielane w innych organizacjach w celu podniesienia skuteczności ich działania, wydajności oraz innowacyjności ze szczególnym uwzględnieniem dobra publicznego.
Głównym celem konkursu jest zachęcanie do opracowywania dobrych praktyk, które następnie mogą zostać wdrożone przez rządy regionalne, przyczyniając się tym samym do poprawienia jakości usług skierowanych do obywateli. Konkurs przysłuży się identyfikacji i uwydatnieniu dobrych praktyk przez władze regionalne na całym świecie, przyczyni się także do rozpowszechniania, wspierania i promowania dobrych praktyk wśród regionalnych instytucji.
Konkurs ma zasięg międzynarodowy i adresowany jest do władz: regionów, prowincji, krajów związkowych i sieci regionalnych rządów.
Aby przystąpić do konkursu każdy uczestnik powinien zgłosić maksymalnie dwie dobre praktyki, które muszą zostać wdrożone przed zakończeniem składania wniosków. W przypadku dobrych praktyk opracowanych przez więcej niż jedną instytucją istnieje możliwość wspólnego zgłoszenia. Dobre praktyki powinny zostać opisane w jednym z trzech języków: angielskim, francuskim lub hiszpańskim.
Niezbędną dokumentację należy złożyć w terminie do 15 marca 2016 r. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się 15 kwietnia 2016 r. podczas VII Szczytu Władz Regionalnych w Rio De Janeiro (Brazylia).
Szczegółowe informacje dotyczące zasad przystąpienia do konkursu, systemu oceny, instytucji oceniających, nagród wraz z niezbędnymi formularzami można znaleźć na stronie programu.